pátek 1. února 2013

Elfen lied (2004)

Elfen lied je úžasná kombinace snad veškerých žánrů co jsou. I když to zní děsivě, a zprvu to tak i vypadá, stačí jen chvilku koukat a po chvíli to všechno kupodivu začne ladit i to spojení totálního psycho hororu s nehoráznou komedií a romantickou telenovelou. Sice je to na palici a správně by to ani fungovat nemělo, ale díky grandiózně zpracovanému příběhu to všechno spolu ladí a navzájem se doplňuje i když je to někdy trochu hektický, ale stačí jen přemýšlet a spojovat si věci do souvislostí  V jednu chvíli se doslova řežete smíchy a v tu další klepete strachy, nebo zíráte s otevřenou pusou. Jelikož každá postava si tam prožila svoje a většinou ani jedna neměla moc štěstí. Osobně se jim to vyvedlo až do takové míry, že se diváci rozdělili do dvou skupin. Na ty kteří si toto anime zamilovali jako třeba já a na ty kteří tímto skvostem opovrhují což se objektivně vzato může taky stát.

Po stránce animace je to jen nadprůměrné a navíc kombinace openingu mi moc nesedí. Zato hudba zachraňuje vše co se dá opravdu velkolepě zpracována a emotivně vás dokáže úplně rozebrat až z toho můžete být na prášky. Celkově to potom nasazuje laťku v mojí top obrovitánsky vysoko až se bojím že ji už není možné nějakým anime sestřelit a to nejen z důvodu že moje mozkové závity jeli na plný obrátky aby jsem pobíral děj. Hlavní příčina byla taková, že toto dílo mě jako prví anime a dejme tomu i celkově z filmů a seriálů rozbrečelo v době kdy už jsem si myslel že se u Tv rozbrečí jen bačkory a zde mi stačí jen vzpomenout a už popotahuji a kdykoliv na to koukám tak se už nedokážu ubránit a zase se rozbulim jako malý děcko až tak je to dojemný a srdcervoucí a otevřelo mi to oči a srdce, takový dopad to na mne mělo. jednoznačně mohu doporučit, ale také varovat že to není nic pro slabé povahy i když je to v podstatě slaďárna tak se nesmí zapomínat na to že je to také horor a to dost dobrý. Tak hlavně nechám na vás jaký si uděláte obrázek na toto dílo a jestli potom budete říkat nějakou dobu "Nyu" tak mi to prosím nezazlívejte.

Žádné komentáře:

Okomentovat